Discuțiile legate de brandul României au creat divergențe. În timp ce ministrul Turismului a propus ca brand de țară – oaia, Dan Marinescu, președintele Comisiei pentru Politici Externe are o altă opinie. Tânărul politician propune ca brand de țară “Draconul Dacic”.
“ In calitate de presedinte al comisiei pentru politici externe, ma simt obligat sa dau o replica aberatiilor ministrului turismului Mircea Titus Dobre cat si a ministrului agriculturii Petre Daea din Guvernul Grindeanu. Nu este normal ca oaia, un animal umil si de sacrificiu sa fie simbolul Romaniei. Ministrul ne spune ca Spania are ca simbol taurul, Franta cocosul galic ori uita sa ne spuna ca aceste simboluri exprima puterea si indarjirea nu sacrificarea precum este oaia. Ori imaginea poporului roman nu trebuie sa fie una de sacrificiu asa cum vor unii sa para si nici una umila si proasta cum ar vrea altii” a declarat Dan Marinescu, președintele Comisiei de Politici Externe.
Dan Marinescu susține că cel mai potrivit brand de țară ar fi “Draconul Dacic”.
“Ministrul Dobre spune ca este normal sa ne folosim de istorie si sa fie oaia simbolul national al Romaniei in turism atat timp cat Miorita este o balada nationala, insa uita sa ne spuna ca aceasta balada este trista cu un final nefericit, ori eu nu cred ca acesta este destinul poporului roman. Iar daca este sa ne folosim de istorie propun sa ne gandim la draconul dacic in culorile tricolorului sau lupul dacic cum il mai numesc altii, un simbol puternic, legendar, un simbol al curajului si hotararii care ne reprezinta inca de cand stramosii nostri dacii il foloseau ca si stindard de lupta. Draconul dacic este folosit si acum de anumite unitati militare sau cel mai bun exemplu este dat de una din cele mai mari firme de software din lume, firma Bitdefender, care a facut draconul dacic cunoscut la peste un milliard de utilizatori ai softului bitdefender. Draconul dacic este un simbol care poate fi admirat și acum pe Columna lui Traian din Roma, pe monezile romane ale Daciei și pe Arcul lui Galerius din Salonic, prin urmare nu vad de ce sa nu fie si simbolul Romaniei in turism” a mai spus Dan Marinescu.