Postul de salvamar se desființează, iar Biblioteca revine la DAS
Încadrarea în numărul maxim de posturi aduce modificări în organigrame. Dacă în urmă cu câteva luni, consilierii de la Petroșani au aprobat desprinderea Bibliotecii municipale de Direcția de Asistență Socială, acum s-a revenit asupra deciziei. Spre exemplu, la Petroșani a fost nevoie de revocarea unei hotărâri de Consiliu care prevedea ca activitatea Bibliotecii municipale din Petroșani să se desprindă de Direcția de Asistență Socială.
“În confortmitate cu HCL nr. 64/2015 personalul din cadrul Bibliotecii municipiului Petroșani a fost preluat de către Direcția de Asistență Socială Petroșani. Ca urmare a modificării organigramei aparatului de specialitate al primarului municipiului Petroșani, începând cu data de 1.04.2017, Biblioteca municipiului Petroșani revine în structura anterioară”, arăta HCL 52/2017 aprobată în luna martie a acestui an.
După două luni, hotărârea de consiliu a fost revocată. Motivul – încadrarea în numărul maxim de posturi.
“Având în vedere necesitatea încadrării în numărul maxim de posturi, stabilit în conformitate cu prevederile OUG nr. 63/2010, pentru modificarea șI completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum șI pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările șI completările ulterioare, transmis de Instituția Prefectului – județul Hunedoaera, prin adresa (…); pentru a ne încadra în numărul maxim de personal, stabilit în conformitate cu prevederile legale în vigoare, personalul din cadrul Bibliotecii municipale Petroșani în număr de 4 posturi, își va desfășura activitatea în continuare în subordinea Direcției de Asistență Socială”, arată noul proiect aprobat de CL Petroșani.
Biblioteca municipală de la Petroșani a trecut în subordinea Direcției de Asistență Socială în urmă cu doi ani.
Postul de salvamar se desființează
Organigrama aparatului de specialitate al primarului de la Petroşani a fost modificată,iar în acest sens a fost desființat postul de salvamar pentru a se înființa altele.
“Având în vedere încadrarea în numărul maxim de posturi, stabilit în conformitate cu prevederile OUG nr. 63/2010, pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006, privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003, Codul Muncii, republicată cu modificările și completările ulterioare, precizăm că este necesară modificarea numărului de personal, organigramei și a statului de funcții al Clubului Sportiv municipal Jiul Petroșani. La nivelul organigramei și a statului de funcții al Clubului Sportiv municipal Jiul Petroșani se aduc următoarele modificări: în cadrul compartimentului bazin de înot didactic școlar se desființează postul de muncitor calificat (salvamar)”, arată proiectul de hotărâre.
Modificarea nu a fost primită pozitiv de unii dintre consilierii locali, care acuză că deși fac parte din Consiliul de Administrație al clubului sportiv nu sunt consultați cu privire la activitatea acestuia.
“Sunt împreună cu d-ra consilier Grigoriu și dl. consilier Durbacă în consiliul de administrație la acest club dar nu suntm consultați niciodată. Nu ne cheamă nimeni să vedem ce se întâmplă la stadion sau la bazinul de înot. Eu am mai propus și data trecută când am discutat despre bazinul de înot că este nevoie de un salvamar, nu putem renunța chiar așa ușor. Acesta este și motivul pentru care eu voi fi împotrivă pentru desfințarea acestui post. Nu vă supărați dar acolo este un director. Eu am luat inițiativa în legătură cu stadionul Jiul dar nu se poate să luăm doar noi inițiativa, dânsul este plătit pentru asta și ar fi normal ca el să convoce Consiliul de Administrație pentru a putea dezbate problemele de la acest club”, a spus consilierul local ALDE, Milu Vladislav.
Un alt consilier local, Florin Bican (PSD) a solicitat lămuriri vizavi de desființarea postului de salvamar.
“Nu vă supărați dar acolo este un director. Eu am luat inițiativa în legătură cu stadionul Jiul dar nu se poate să luăm doar noi inițiativa, dânsul este plătit pentru asta și ar fi normal ca el să convoce Consiliul de Administrație pentru a putea dezbate problemele de la acest club. Această hotărâre trebuie aprobată, în caz contrar depășim cu acest post numărul de posturi aprobat de către Prefect, iar sancțiunea este că ni se taie de la finanțe cotele defalcate.”, a explicat secretarul Primăriei Petroșani, juristul Adrian Neagoe.
Primarul municipiului Petroșani, Tiberiu Iacob Ridzi, a subliniat că s-a încercat de două ori angajarea unui salvamar pentru bazinul didactic din Petroșani, însă în zadar.
“Și noi ne-am dorit să angajăm salvamar, am și ținut concurs de vreo două ori dar nu am găsit un om care să aibă calificarea necesară pentru ocuparea acestei funcții și dacă suntem riguroși în acest sens nu ne ajunge un salvamar, ne-ar trebuii cel puțin doi să facă pe schimburi. Deocamdată legea nu ne impune acest lucru și acesti intructori își asumă răspunderea pentru acei copii, în rest pentru cei care vin la bazin ei vin însoțiți de către părinți. La bazin este tot timpul cineva care supraveghează. Când se va putea vă asigur că v-om scoate din nou la concurs aceste posturi. Să știți că ne lovim de foarte multe probleme legate de organigramă și de lipsa de personal”, a spus Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petroșani.
Monika BACIU