Vizita premierului României, Mihai Tudose, în județul Hunedoara a redeschis “Cutia Pandorei” în ceea ce privește lucrările la drumul spre Herculane. În timp ce toate guvernele și-au asumat doar verbal importanța acestui drum, investitorii în domeniul turistic din Valea Jiului vor acțiuni concrete. Emil Părău, cel mai important investitor din zona de vest a Văii Jiului, i-a solicitat prim-ministrului continuarea lucrărilor la drumul spre Herculane.
“Am vorbit cu premierul Mihai Tudose despre continuarea lucrărilor la drumul spre Herculane pentru că este o prioritate pentru turismul din Valea Jiului”, a spus Emil Părău, investitor.
Și edilii din Uricani au avut aceeași solicitare.
“Am readus in atentia domnului presedinte Liviu Dragnea, dar si a Primului Ministru Mihai Tudose necesitatea reluarii lucrarilor la DN 66A Uricani-Herculane, o investitie care este vitala pentru viitorul regiunii noastre si, mai ales, pentru orasul Uricani. Ma bucur ca acest subiect a fost relevat si in cadrul dezbaterilor de la Camera de Comert, unde atat Primul Minustru Mihai Tudose, cat si presedintele Liviu Dragnea au vorbit despre acest proiect al Vaii Jiului, care va fi asumat de PSD si care va fi bugetat in Bugetul de Stat al anului 2018. Ii multumesc, in acelasi timp si domnului deputat Laurentiu Nistor, pentru ca ne-a sustinut in reflectarea acestui proiect in fata lideilor PSD si a sefului Guvernului. Acum am convingerea ca in bugetul national de anul viitor se va regasi si acest proiect, astfel incat sa se poata relua demersurile pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor de constructie, si sper eu, lucrarile sa reinceapa efectiv in anul 2018”, spunea săptămâna trecută, Danut Buhescu, primarul orasului Uricani.
Un document semnat de fostul premier al României, Sorin Grindeanu, arată că nu sunt alocate fonduri pentru acest drum.
“Proiectul “DN 66A km 47+600 – km 66+204, Câmpul lui Neag – Cerna” nu se regăsește în anexa Master Planului General de Transport, ori în lista proiectelor fără clauza de reformă structurală șI nici în lista proiectelor cu clauza de reformă structurală, iar în present nu a fost identificată o sursă de finanțare pentru acesta, în acest an. Cunoscând importanța acestui drum național, vom analiza în continuare în raport cu sursele de finanțare destinate programului de modernizare a drumurilor naționale, posibilitatea de includere în programe prioritare a acestui obiectiv de investiții”, arăta în vara acestui an, Sorin Grindeanu, premierul României.
O porțiune a carosabilului este total impracticabilă, aceasta reprezentând un pericol pentru siguranța conducătorilor auto.
Monika BACIU