La limita falimentului, dar în litigii. Companiile de stat reflectă imaginea administratorului. Și anume, cea a statului. Complexul Energetic Hunedoara și CFR Marfă sunt două companii, ambele aparținând statului român, ambele cu probleme financiare, ambele la limita falimentului.
CFR Marfă, presiune pe CEH
CFR Marfă amenință Complexul Energetic Hunedoara că nu mai preia cărbunele de la unitățile miniere pentru a-l transporta la termocentrale. CEH se află în situația în care poate opri producția la minele din Valea Jiului.
CFR Marfă are de recuperat sume importante de bani de la Complexul Energetic Hunedoara. Chiar și așa, CFR Marfă și-a adjudecat anul trecut încă un contract major la CEH. La acel moment, cei ed la CFR susțineau că licitaţia a avut ca obiect “atribuirea contractelor de transport cărbune energetic pe calea ferată între punctele de expediţie ale furnizorilor şi staţia CFR Mintia, respectiv antestaţia Triaj şi a serviciilor de transport cărbune brut de la staţiile CFR Paroşeni, Livezeni şi Lupeni la Halta Vulcan, respectiv a serviciilor de manevră feroviară pe liniile ferate industriale proprietate SCEH SA Petroşani”.
Potrivit comunicatului CFR Marfă, contractele de transport vor fi încheiate pe o perioadă de doi ani, iar cantitatea transportată va fi de 2,4 milioane de tone de cărbune, respectiv 1,1 milioane tone pentru servicii de manevră. În vara anului trecut, instanta a obligat CEH sã plãteascã transportatorului de marfã CFR suma de 1.963.799,07 lei, bani care reprezintã datoria înregistratã doar de Mintia la plata transportului. CFR Marfã, a obtinut douã ordonanțe împotriva Complexului Energetic Hunedoara, care are de plãtit peste 6,5 milioane de lei cãtre societatea care a transportat huila pe calea feratã.
Monika BACIU
Pe aceeași temă:
Peste 4 milioane de dolari a plătit CEH-ul pentru cărbunele importat