Drumul spre Herculane, suspendat în birocrație. Autoritățile locale de la Uricani susțin că se va ajunge mai repede spre Herculane pe drumul pe care îl va realiza Consiliul Județean Hunedoara, decât pe DN 66A. Anul trecut, localitatea cea mai vestică din Valea Jiului a fost declarată stațiune turistică de interes local, iar edilii mizează și pe drumul spre Herculane pentru creșterea numărului de turiști. Numai că principala cale de access pre Herculane este suspendată în birocrație.
”Mizăm și pe acel drum, dar mai rapid se va face drumul spre Tismana, de la Valea de Pești, drumul administrat de Consiliul Județean Hunedoara. Această cale este mai lungă cu circa 17 km decât pe DN 66A. Voi relua insistențele pentru finalizarea drumului spre Herculane. Eu nu renunț la acest proiect. Am discutat cu toți parlamentarii acest subiect. Proiectul este în stadiul în care nu s-a alocat finanțare”, a declarat Dănuț Buhăescu, primarul orașului Uricani.
În anul 2019, Guvernul a aprobat în luna aprilie indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Drum de legătură DN 66A km 47+600 – km 66+204, Câmpu lui Neag – Cerna”, judeţul Gorj. În același an, contractul a fost scos la licitație, însă, nu s-a prezentat niciun constructor.
”Contractul a fost scos pe SEAP în 2019, erau toate acordurile și avizele, iar în octombrie a picat Guvernul și apoi Ludovic Orban a refuzat să mai finanțeze drumul. și Cîțu a refuzat”, a mai spus sursa citată.
DN 66A, cunoscut drept ‘Drumul lui Băsescu’, care face legătura între Băile Herculane și localitatea Uricani, are o istorie în spate. De aproape 20 de ani se încearcă realizarea legăturii între Valea Jiului şi Herculane. În anul 1999 drumul forestier a fost încadrat în categoria drumurilor naţionale. Pe vremea când Traian Băsescu era ministrul Transporturilor au început lucrările. Au fost construiți circa 20 de kilometri, din Uricani până în Câmpușel.
Lucrările au fost contestate de ONG-uri. Greenpeace şi WWF au contestat investiţia în instanţă, iar după ani de procese aceştia au pierdut. Odată construit, DN66A ar face legătura cu localitatea Cerna Sat din județul Gorj, aflată la doar 42 de kilometri de Băile Herculane, pe un drum prost, dar care trebuie doar reabilitat, nu construit de la zero, cu toate avizele aferente. Miza este mare. Prin realizarea drumului s-ar asigura accesul direct spre portul Orșova și, mai departe, spre Serbia. Parcul Naţional Retezat și domeniile schiabile din Valea Jiului ar deveni astfel foarte ușor accesibile pentru o populație de milioane de locuitori.