Castelul Corvinilor luptă pentru titlul de Destinația anului 2022. Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, alături de Alianța pentru Turism, este partener în cadrul celei de-a doua ediții a competiției „Destinația anului 2022”, o importantă acțiune de promovare a turismului intern, care are drept scop popularizarea locurilor emblematice ale României în mediul online, în emisiuni Prima TV, prin implicarea directă a românilor pe www.destinatiaanului.ro, și prin colaborarea cu bloggeri și influenceri de turism.
„Invit toți românii să nominalizeze, în această primă etapă a competiției, orașele și localitățile turistice pe care le iubesc și vor să le vadă incluse în topul destinațiilor cele mai mai atractive din țara noastră! Preferințele pot fi exprimate până pe data de 10 aprilie, atunci când se va stabili podiumul pe categorii și regiuni istorice”, a declarat ministrul antreprenoriatului și turismului, Constantin-Daniel Cadariu.
Până în acest moment, au fost înregistrate mii de nominalizări pe www.destinatiaanului.ro. La categoria „City Break” competiția este intensă: pe lângă Oradea, Iași sau Brăila, finaliste ale ediției de anul trecut, mulți romani recomandă Brașovul, Clujul, Timișoara, Sibiul, Alba Iulia, dar și Craiova, Târgoviște, Brăila, Tulcea, Hunedoara și Piatra Neamț. Surprize plăcute apar și la categoria „Localități turistice”, unde nume noi ca Valea Doftanei, Brezoi, Sfântul Gheorghe (Delta Dunării), Rimetea, Breb, Slănic Moldova sau Vatra Dornei au strâns cele mai multe recomandări până acum.
Cele 6 destinații cu cele mai mari scoruri vor beneficia ulterior de promovare națională intensă în lunile mai-august atât pe social media, cât și prin emisiunile Destinația Anului difuzate pe Prima TV. Gazda emisiunii, Gianina Corondan, va călători cu echipa de filmare în fiecare destinație. De acolo va avea intervenții live și va realiza emisiuni cu principalele atracții ale zonei.
În următoarea etapă, juriul prezidat de Dragoș Anastasiu va acorda voturile celor mai atractive destinații pe baza înscrierilor și ale unor criterii care cuprind investițiile făcute în infrastructura turistică și acțiunile de comunicare realizate în ultimii 2 ani. Votul juriului va conta pentru 1/3 din scor, iar numărul nominalizărilor pentru celelalte doua treimi.