Hotelul Onix, pierderi mai mari decât o unitate minieră
Au fost cazați la hotel prin 2014-2015, dar nu au plătit serviciile. Hotelul Onix a generat pierderi mai mari decât o unitate minieră. Nici extragerea cărbunelui nu a fost atât de costisitoare precum menținerea hotelului Onix care aparține de Complexul Energetic Hunedoara. Pierderile hotelului s-au cifrat în nouă luni de zile la suma de 511.000 lei.
“Schimbarea conducerii si personalului Hotelului Onix unde pierderile la noua luni au ajuns la suma neta de 511 mii lei (cheltuieli 753 mii lei, venituri 242 mii lei). Aceasta activitate a fost mai neperformanta chiar si decat extragerea de carbune din mină”, a declarat Mihael Melczer, directorul general al Complexului Energetic Hunedoara.
Conducerea CEH vrea să închirieze unitatea de cazare pentru a reduce pierderile.
“Pentru eliminarea pierderilor, varianta optima este inchirierea hotelului, prin licitatie si in acest sens am obtinut aprobari atat de la Consiliul de Administratie cat si de la Adunarea Generala a Actionarilor. Exista si acordul ANAF”, mai spune directorul general.
Cazați pe gratis?
Hotelul Onix a avut și o serie de clienți. Aceștia însă nu am mai plătit pentru serviciile de care au beneficiat. Dacă la orice alt hotel cazarea se realizează abia după ce s-a făcut plata, la hotelul din subordinea Complexului Energetic Hunedoara această variantă pare a nu funcționa. Aproape 40 de mii de lei avea de recuperat hotelul, la data de 31 octombrie, de la clienții debitori.
“Din verificarea soldului contului 411 “clienți” la data de 31.10.2016, s-a constatat că punctual de lucru Hotel Onix avea de recuperate de la diverșI cliențI suma de 37.161,10 lei. În cursul lunii noiembrie, până la data de 28.11.2016, au fost emise facturi către diverșI cliențI în sumă de 24.810,12 lei. Din suma de 61.971,22 lei s-a încasat suma de 30.324,07 lei astfel că la data de 28.11.2016, soldul contului cliențI este de 31.647,15 lei”, arată un raport al CEH.
Astfel, suma de 6.156,95 lei reprezintă contravaloarea facturii aferente perioadei septembrie – noiembrie 2016, aflate în soldul contului “clienți interni” emise pentru cazare (4000 lei), mese servite (2.076,95 lei). Au fost emise alte facturi în valoare de 25.490,20 lei, însă acestea nu au fost încasate.
“25.490,20 lei reprezintă contravaloare facturi emise șI neîncasate, aflate în soldul contului “cliențI incerțI sau în litigiu” datorate de: SC Straco Group SRL – 20.917,70 lei (sumă aferentă lunilor iunie șI iulie 2015), SC Succes Nic Com SR – 4.572,50 lei (sumă aferentă lunii februarie 2014)”, arată raportul.
Ambele societăți se află în insolvență, însă CEH speră să își recupereze la masa credală sumele ce la are de încasat.
“Debitoarea SC Succes Nic Com SRL a intrat în procedură de insolvență începând cu data de 04.02.2015, iar debitoarea SC Straco Group SRL a intrat în procedură de insolvență începând cu data de 24.08.2015. În ceea ce privește SC Succes Nic Com, conform buletinului procedurilor de insolvență (…), SCEH – Sucursala Prestserv a solicitat înscrierea la masa credală cu suma de 5.039,34 lei (4.572,5 prestări servicii șI 466,84 lei – dobândă penalizatoare). DeșI dobânda penalizatoare a fost calculată pentru perioada 06.03.2014-04.02.2015, aceasta nu este înregistrată în evidențele contabile ale sucursalei Prestserv – Hotel Onix. (…) În ceea ce privește Straco Group SRL, conform buletinului procedurilor de insolvență (…) SCEH – Sucursala Prestserv este înscrisă la masa credală cu suma de 43.051,15 lei (din care suma de 21.133,45 lei este reflectată în evidențele sucursalei Prestserv, respectiv suma de 20.917,70 lei este reflectată în evidențele punctului de lucru Hotel Onix)”, mai arată raportul.
Pierderi de ordinul milioanelor
Hotelul Onix a înregistrat doar în primele 10 luni ale anului trecut pierderi de peste 500 de mii de lei.
“Punctul de lucru Hotel Onix a înregistrat, în perioada ianuarie – octombrie 2016 o pierdere de 566.104 lei, din care Cabana Jieț – 99.227 lei șI Hotelul Onix – 466.877 lei (832.288 lei cheltuieli totale – 266.184 venituri totale)”, mai arată raportul.
Pierderile Hotelului Onix pentru perioada 2013 – octombrie 2016 sunt de peste două milioane de lei.
“Pierderea totală înregistrată în perioada octombrie 2013 – octombrie 2016 este în sumă de 2.427.562,32 lei”, mai arată raportul.
În edițiile viitoare vom prezenta modul în care s-au făcut diferite achiziții de produse în cadrul hotelului Onix.
Monika BACIU