Autostrada Lugoj – Deva, aproape de finalizare. Lucrările pe lotul 3 și 4 a autostrăzii Lugoj-Deva se apropie de final. Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva este aproape de finalizare. Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au făcut o inspecție pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva. Cei 21 de kilometri din acest tronson sunt aproape finalizați.
“Corpul autostrăzii de 21 de km este gata aproape în totalitate. Pe porțiuni restrânse au rămas de executat: covorul asfaltic de uzură, marcajele și indicatoarele, parapetele de protecție și panourile fonoabsorbante. La nodul Holdea (începutul filmării) constructorul Comsa se pregătește să pună în operă straturile de asfalt pe breteaua de legătură dintre A1 și DN68A. Dacă vremea va permite, la sfârșitul lunii iulie sectorul de autostradă ar putea fi deschis circulației, rămânând de finalizat unele elemente din afara carosabilului (înierbare, șanțuri pentru scurgerea apei etc.) care se pot executa sub trafic în perfectă siguranță”, arată cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Deocamndată, nodul Dobra – Grind de la mijlocul tronsonului nu va fi deschis circulației, urmând să fie utilizat doar ca punct de întoarcere pe autostradă. Cei de la Asociația Pro Infrastrucutră au și o solicitare pe care o adresează celor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să recepționeze în cel mai scurt timp segmentul de autostradă, astfel încât valul de trafic din august să nu fie nevoit să mai îndure nesfârșitele serpentine și gropi de pe DN68A”, mai solicită cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Lotul 3 are o distanță de 21,14 Km între Ilia și Holdea. Valoarea lucrărilor este de 579.92 milioane lei, iar contractul a fost semnat pe data de 1 august 2013, stadiul fizic al lucrărilor fiind de 92,5%.
Dealul cu lilieci de pe autostrada A1 intră în linie dreaptă. Cei de la Asociația Pro Infrastructura au publicat noi imagini de pe lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva. În luna august sunt preconizate a fi finalizate lucrările.
“Din cei 22 de km, 21 sunt finalizați “la cheie”, iar ultimul, vestitul deal “cu lilieci” de la Șoimuș, intră și el în linie dreaptă. Muncitorii execută ultimele straturi de umplutură de pământ armat și sistemul complex de scurgere a apei. Escavatoarele se apropie de final la săpătura și finisarea dealului, iar utilajele specializate fixează în stâncă restul plaselor metalice”, arată cei de la Asociația Pro Infrastructura.
În viitorul apropiat, constructorul va începe punerea în operă a asfaltului și instalarea parapetelor de protecție, a marcajelor și indicatoarelor rutiere.
Ordinul de începere a lucrărilor la cei 22,13 kilometri de șosea de mare viteză a fost dat în iunie 2013, iar în prezent stadiul lucrărilor este la 96,13%.