În data de 08 decembrie 2015 Primăria Municipiului Petroșani a organizat o întâlnire cu reprezentanții tuturor instituțiilor , autorităților și entităților implicate în operațiuni de prevenire, avertizare, alarmare, informare, intervenție, coordonare, salvare de vieți omenești în situații de urgență.
Scopul acestei întâlniri a fost acela de evaluare structurală asupra situației materiale, tehnice, teoretice, practice, de informare în ceea ce reprezintă sistemul de organizare, coordonare și cooperare a diferitelor unități de intervenție și salvare în vederea îmbunătățirii acțiunilor de prevenire, alarmare, de intervenție și salvare, de coordonare a activităților acestor unități.
Discuțiile purtate de participanți au cuprins prezentarea individuală, informarea succintă a legislației aplicabile, a modului de organizare, a competențelor și atribuțiilor, a logisticii și dotărilor tehnico-materiale, a problemelor întâmpinate în organizare și activitate.
Au fost abordate diverse aspecte caracteristice operațiunilor de intervenție, au fost făcute recomandări și propuneri legate de colaborarea dintre toți cei implicați în astfel de operațiuni.
Primarul municipiului Petroșani, domnul Tiberiu Iacob Ridzi a precizat cu această ocazie:
” Apreciez întâlnirea de astăzi ca fiind în primul rând necesară, iar după discuțiile avute cu toți reprezentanții instituțiilor prezente pot spune că a fost o întâlnire reușită, în care su fost clarificate mai multe aspecte legate de tot ceea ce înseamnă activitatea de informare, prevenire și intervenție pentru salvarea de vieți omenești. A fost un moment potrivit pentru ne asigura cu toții că putem răspunde rapid și eficient în perioada imediat următoare, în posibile situații de incendiu al căror număr poate crește în sezonul rece, ca urmare a utilizării sistemelor de încălzire.
Mulțumesc tuturor celor prezenți pentru că au răspuns astfel solicitării noastre de a ne așeza la masa de lucru și de a pune la punct absolut toate aspectele care pot conduce la îmbunătățirea acestei activități, deosebit de complexă și care necesită o foarte bună coordonare centralizată. În acest sens am abordat și subiectul legat de încheierea unor parteneriate între Primărie și toate instituțiile care se regăsesc în zona situațiilor de urgență, lucru ce se va materializa în prima parte a anului viitor.”