Lucrările de reparații capitale începute în anii ’92, nefinalizate nici acum. Lucrările de reparații capitale începute în anii 1992-1993 la drumul național care face legătura între județul Hunedoara și Vâlcea, prin Cheile Jiețului, nu au fost finalizate nici acum, după 26 de ani. Marile proiecte de infrastructură s-au transformat în peticiri. Lipsa resurselor financiare împiedică finalizarea lucrărilor, iar oficialii din Ministerul Transporturilor nici nu au vești prea bune.
“DN 7A este un drum național secundar ce face legătura între județul Vâlcea și județul Hunedoara, în lungime totală de 108,890 km, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova având în administrare sectorul km 0+000-105+120. Pentru aducere, respectiv menținerea la un nivel de viabilitate corespunzător, DRDP Craiova, în calitate de administrator a elaborat proiecte tehnice pe mai multe sectoare de drum, unele fiind finalizate, altele fiind în curs de finalizare”, arată reprezentanții Ministerului Transporturilor.
Pentru unele porțiuni s-au obținut toate avizele, însă nu și fondurile necesare, deși proiectul de reparații capitale a debutat în perioada anilor 1992-1993, așa cum arată Ministerul Transporturilor.
“Ca urmare a lipsei fondurilor finaciare, pentru sectorul de drum 40+000-63+200 nu au fost prevăzute lucrări de intervenții sau reparații majore pentru finalizarea ultimei reparații capitale din perioada 1992-1993. La nivelul anului 2015 a fost întocmită pentru sectorul de drum DN 7A km 40+000-63+000, la solicitarea Secției de Drumuri Naționale Rm. Vâlcea, documentația tehnică “Reciclare la rece in situ a îmbrăcăminții aslfatice cu strate de rulare din covor asfaltic”. De asemenea, precizăm că sectorul de drum km 63+200-86+601, DRDP Craiova a demarat achiziția publică pentru prestări servicii de elaborare proiect tehnic, detalii de execuție, documentație obținere avize, acorduri, autorizație de construire și asistenți tehnică pe parcursul execuției de lucrări pentru obiectivul “Consolidare și protecție versanți DN 7A km 63+200-86+601”. Există hotărâre de Guvern – indicatori tehnici economici aprobați, faza expertiză+DALI. În prezent aceste servicii se află în curs de aprobare în Consiliul de Administrație al CNAIR SA. Având în vedere starea accentuată de degradare a părții carosabile care are drept cauză atât factorii climatici cât și traficul rutier intens, DRDP Craiova a solicitat în repetate rânduri alocarea de fonduri financiare în vederea modernizării sectorului de drum DN 7A km 40+000-86+601, pentru asigurarea viabilității corespunzătoare. În funcție de aprovarea fondurilor financiare, se vor demara procedurile legale de atribuire și execuție a acestor lucrări. Secția de drumuri Naționale Râmnicu Vâlcea execută o serie de lucrări de întreținere curentă și anume: reparații asfaltice, prezări denivelări”, mai menționează oficialii de la minister.
În 7 septembrie 2018, Ministerul Transporturilor, a agreat ideea ca, la capitolul consolidare si amenajare DN 7A km. 86 + 601 —km 105 + 120, judetul Hunedoara sã aloce o sumã de 500 mii lei, dar drumarii încã nu au fãcut nimic. Nici nu se stie ce vor mai putea sã facã, pentru cã, dacã au stat toatã vara, în scurt timp, vremea nu va mai fi favorabilã acestor lucrãri. Aceste lucrãri trebuiau sã înceapã în 19 mai 2015 si, conform proiectului, sã se finalizeze în 19 mai 2017, însã, nici pânã acum nu au început, iar finalizarea lor este o necunoscutã si mai mare.
Monika BACIU