Noi studii pentru realizarea drumului spre Herculane. Nouă ani au trecut de la momentul în care s-a vorbit de realizarea drumului spre Herculane. S-au întocmit o multitudine de studii, însă drumul nu a fost realizat nici până în prezent. Nici pentru viitor, scenariile nu sunt prea optimiste. Senatorul Cristian Resmeriță a primit răspuns de la premierul Viorica Dăncilă cu privire la acest sector de drum.
“În ceea ce privește asigurarea unei surse de finanțare, pentru sectorul de drum DN 66A km 66+204-km. 109+308 CNAIR va intervene la MInisterul Transporturilor în vederea confirmării posibilității finanțării lucrărilor de la bugetul de stat șI includerea în anul 2018 a cheltuielilor necesare pentru elaborarea studiului de prefezabilitate”, arată documentul.
În anul 2009 au început demersurile pentru realizarea drumului care ar trebui să facă legătura între Câmpu lui Neag și Herculane. Atunci s-a elaborat studiul de fezabilitate, iar în anul 2011 s-a obținut acordul de mediu. În anul 2012s-a reactualizat studiul de fezabilitate, iar licitația pentru procedură a fost anulată în anul 2015 din cauza lipsei de finanțare. Între timp și ecologiștii de la Greenpeace au formulat acțiuni în instanță.
“Referitor la asigurarea unei surse de finanțare, pentru sectorul de drum DN 66A km 47+600-km66+204 a fost obținut acceptul MT privind finanțarea lucrărilor de la bugetul de stat șI includerea cheltuielilor necesare pentru revizuire/actualizare studio de fezabilitate (…), în limita sumelor alocate cu această destinație”, mai arată documentul.
Pentru modernizarea DN 66A, sectorul de drum cuprins între km 66+204 – km 109+308, în anul 2015, s-a pregătit documentația pentru licitarea execuției lucrărilor, însă aceasta a fost retrasă odată cu scoaterea proiectului din Masterplanul General de Transport.
Potrivit documentului, în prezent s-a finalizat raportul de analiză șI s-a întocmit nota conceptuală împreună cu tema de proiectare șI se află în elaborare caietul de sarcini pentru expertiza tehnică a drumului.
S-au strâns șI semnături
La finalul anului trecut, cetățenii din Valea Jiului șI nu numai au semnat o petiție prin care îșI manifestau dorința pentru reluarea lucrărilor la drumul spre Herculane. Lista cu cele aproape 40.000 de semnături a fost predată fostului premier Mihai Tudose. Fostul premier al României a promis că lucrările vor fi finanțate de la bugetul de stat. Numai că surpriza a venit când a fost publicat bugetul de stat aferent acestui an. În document nu a fost prevăzută nicio sumă destinată acestei lucrări.
Odată construit, DN66A ar face legătura cu localitatea Cerna Sat din județul Gorj, aflată la doar 42 de kilometri de Băile Herculane, pe un drum prost, dar care trebuie doar reabilitat, nu construit de la zero, cu toate avizele aferente. Miza este mare. Prin realizarea drumului s-ar asigura accesul direct spre portul Orșova și, mai departe, spre Serbia. Parcul Naţional Retezat și domeniile schiabile din Valea Jiului ar deveni astfel foarte ușor accesibile pentru o populație de milioane de locuitori.