.Index Actualitate

Termenele impuse nu pot fi respectate

30 iunie este data la care lucrările de modernizare a drumului spre Voineasa ar trebui finalizate. Aşa arată responsabilii de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Dar astăzi este 30 iunie, iar nici urmă de muncitor, dar de finalizarea lucrărilor. Cei de la Drumurile Naţionale recunosc că termenele nu pot fi respectate.

“Se lucrează în zonă. Când se fac derocări se închide circulaţia. Trebuie făcute zidurile de sprijin, rigolele, dar şi alte lucrări. Iarna nu se lucrează astfel că termenele nu pot fi respectate”, a declarat Ioan Tudor, şeful Drumurilor Naţionale Gorj.

De ani de zile, aici s-au făcut doar lucrări de peticire, mai ales pe partea care aparține de județul Hunedoara. DN 7A a fost pasat de la unii la alţii, ba la Craiova, ba la Timişoara. Acum doi ani, în luna iulie problemele s-au agravat, după ce drumul naţional a fost rupt, pe două porţiuni, de apele învolburate ale Jieţului, în urma unor precipitaţii abundente.

Guvernul României a aprobat, anul acesta, indicatorii tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii „Consolidare şi protecție versanți DN 7A km 63+200 – km 86+601”, judeţul Vâlcea. Mai exact este vorba de modernizarea drumului spre Voineasa, contract care are o valoare totală de peste 66 de milioane de lei. urmează a fi construite noi poduri şi reabilitat tot tronsonul.

“Lucrările de consolidare a Drumului național DN 7A vor continua pe traseul Vidra – limita dintre județele Vâlcea și Hunedoara. Lucrările de consolidare și protecție a versanților se vor desfășura pe o lungime de 23 de kilometri și vor cuprinde și reabilitarea unui pod și construcția a încă 6 poduri noi. Guvernul a aprobat în ședința de astăzi indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea și protecția versanților de pe DN 7A, proiect realizat cu fonduri de la Banca Europeană de Investiții și de la bugetul de stat. Investiția are o valoare totală de circa 125 de milioane de lei  și a fost demarată în anul 2008, însă în anul 2012 a fost oprită ca urmare a rezilierii contractului cu constructorul, rămânând de executat lucrări în valoare de peste 66 de milioane de lei”,  se arată în informarea Guvernului.

Finanţarea obiectivului de investiţii, prevazut la art.1 se realizeaza din imprumutu FI 23.371 acordat de Banca Europeană de Investiții derulat conform O.U.G. nr. 64/2007 privind datoria publica, cu modificarile si completarile ulterioare si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Monika BACIU

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.