Peste 5 milioane de lei are de recuperat ApaServ Valea Jiului de la societăţile comerciale. Suma de recuperat de la agenţii economici, la data de 30 septembrie, este de 5.199.178,50 de lei. Locurile fruntaşe sunt ocupate de societăţile de termoficare din Valea Jiului.
Aproape 5 milioane de la două societăţi de termoficare
Două societăţi de termoficare din Valea Jiului au de achitat către furnizorul de apă potabilă aproape cinci milioane de lei. În acest caz este vorba de societatea de termoficare din Lupeni, Universal Edil Lupeni şi de Edil Therma din Vulcan. Ambele firme sunt în insolvenţă. Edil Therma din Vulcan are o datorie de 4.417.332,92 de lei, în timp ce Universal Edil Lupeni are de achitat către ApaServ suma de 546.814,95 de lei.
Topul trei al societăţilor comerciale aflate în fruntea datornicilor este completat de Clubul Jiul Petroşani. Societatea sportivă are de achitat către ApaServ Valea Jiului suma de 34.920,34 de lei.
Instituţiile publice şi datoriile
Nici instituţiile publice nu au scăpat de lista neagră a rău-platnicilor. Sunt instituţii care figurează în topul restanţilor. Sumele de recuperat de la acestea nu sunt la fel de mari precum cele în cazul societăţilor comerciale. ApaServ Valea Jiului are de recuperat de la instituţiile publice din Valea Jiului suma de 125.200,65 de lei.
Birou de recuperare a creanţelor
La sfârşitului anului trecut, la ApaServ Valea Jiului, a fost înfiinţat un birou de recupere a creanţelor. Reprezentanţii acestui birou încearcă să rezolve problema restanţelor pe cale amiabilă.
“Biroul Recuperare Creanţe din cadrul S.C APA SEV VALEA JIULUI S.A isi desfasoara activitatea în scopul recuperării creanţelor utilizatorilor casnici,gospodarii individuale si societati comerciale prin acţiuni specifice din cadrul Biroului. In baza somaţiilor trimise de Serviciul Comercial cu termen de stingere a debitului de 5 zile de la data instîintarii utilizatorului,Biroul Recuperare Creanţe emite ordinul de debransare pentru utilizatorii care nu au achitat debitul restant fata de S.C Apa Serv Valea Jiului”, declară reprezentanţii societăţii de apă.
In baza ordinelor de debransare reprezentanţii Biroului Recuperare Creanţe se deplaseaza in teren si prin contactul direct cu utilizatorul găsesc soluţii de eşalonare a datoriilor prin convenţii verbale si angajamente de plata care sunt monitorizate lunar prin convorbiri telefonice direct cu clientul si verificate in baza de date daca o rata a fost respectata sau nu.
“In situatia in care utilizatorul nu îsi respecta angajamentele de plata si convenţiile verbale de plata se procedeaza la debransarea de la reţeaua de alimentare cu apa fara alta somaţie. Au fost situatii în care s-au gasit soluţii de eşalonare a datoriilor împreuna cu sprinul Serviciului Comercial cu care avem o colaborare foarte am venit în sprijinul utilizatorilor si in situatiile in care aceştia nu au venituri sau ajutoare sociale am amânat debransarea dupa ce am ajuns în prealabil la un consens cu clienţii nostrii cu termen clare de plata. Am avut utilizatori la care am fost in nenumarate rinduri la dumnealor şi prin discuţii şi convingeri au achitat integral datoria fata de SC ApaServ Valea Jiului, dar şi situaţii in care am fost pusi în situaţii să debranşăm scări de bloc şi gospodarii individuale cu utilaj de sapare la limita de proprietate”, mai spun oficialii societăţii.
Obiectivul biroului de recuperare creanţe este de a încasa debitele restante de la toti utilizatorii şi de a nu de a recurge la debransare care este o soluţie finala şi neplăcuta de partea ambelor parti.
Monika BACIU