Ignorați de fostul Guvern caută soluții la premierul Dăncilă. Cetățenii Văii Jiului au semnat, la finalul anului trecut, o petiție prin care își arătau susținerea pentru reluarea lucrărilor la drumul dintre Câmpu lui neag și Herculane. Lista cu cele aproape 40.000 de semnături a fost predată fostului premier Mihai Tudose. Numai că surpriza a venit când a fost publicat bugetul de stat aferent acestui an. În document nu a fost prevăzută nicio sumă destinată acestei lucrări. Acum, senatorul PSD, Cristian Resmeriță, cere sprijinul premierului Viorica Dăncilă.
“Nu mă las şi voi face în aşa fel încât drumul spre Herculane să fie finanţat şi finalizat. Deşi am făcut numeroase demersuri pînă acum la toate guvernele, am observat că el este un subiect numai în campaniile electorale după care promisiunile sunt uitate, dar voi lupta până la capăt pentru ca lucrările la Drumul Naţional 66A care leagă Câmpul lui Neag de Herculane să fie finalizat, întrucât acesta reprezintă singura modalitate de a deschide noi orizonturi pentru Valea Jiului, să dezvoltăm turismul şi să atragem cât mai mulţi bani în Valea Jiului atât de greu încercată de restructurarea mineritului”, a declarat Cristian Resmeriță, senator PSD.
Potrivit senatorului, finalizarea lucrărilor la acest drum ar deschide Valea Jiului și spre zona de vest a țării, iar dezvoltarea economică a acestui loc monoindustrial ar fi mai facilă.
“Valea Jiului cunoaște în prezent o dezvoltare din punct de vedere turistic, ca urmare a investițiilor derulate în stațiunile: Straja din municipiul Lupeni, Parâng din municipiul Petroșani și Pasul Vâlcan din muniicpiul Vulcan, stațiuni aparținând județului Hunedoara. Turismul este foarte important pentru Valea Jiului, acesta reprezintă singura modalitate de atragere a banilor din exteriorul Văii Jiului, prin turiștii care vin în zonă, dând astfel posibilitatea creării de noi locuri de muncă, ținând cont de activitatea minieră s-a restrâns continuu începând cu anul 1997 și nu au fost efectuate alte investiții în zonă, care să atragă numărul mare de persoane rămase fără loc de muncă. Pentru ca turismul să funcționeze, este nevoie de o infrastructură rutieră în zonă foarte bună. În prezent, singura cale de acces în Valea Jiului este Defileul Văii Jiului, acesta se află însă de o lungă perioadă de timp într-un amplu proces de reabilitare și modernizare, proces care ăngreunează mult traficul rutier și tranzitarea zonei, creând de cele mai multe ori un adevărat blocaj la intrarea în Valea Jiului și un val de nemulțumiri din partea participanților la trafic. O eventuală închidere a defileului ca urmare a unor fenomene naturale ar duce la blocarea totală a Văii Jiului”, arată senatorul în interpelarea adresată premierului Viorica Dăncilă.
37 de mii de semnături au fost adunate la finalul anului trecut pentru susținerea finalizării lucrărilor la drumul național 66A ce leagă Câmpu lui Neag de Herculane.
“Vă rog, doamnă prim-ministru, să îmi spuneți dacă o să alocați în acest an fondurile necesare continuării finanțării investițiilor la DN 66A pe tronsonul Câmpu lui Neag – Herculane și vă solicit, să luați toate măsurile care se impun, ca acest drum să fie finalizat în cel mai scurt timp, având în vedere că această nouă cale de acces ar asigura o deschidere a Văii Jiului către zona de vest a țării și ar avea o contribuție determinantă la dezvoltarea economică durabilă a zonei, grav afectată de închiderea unităților miniere”, mai arată senatorul Cristian Resmeriță.
Mai sunt de realizat circa 20 de kilometri, între Câmpu lui Neag si Cerna, lucrarea este dificilã, pe traseul stabilit fiind necesarã, între altele, construirea unui pod peste Cerna, a 82 de podete si a unui viaduct de coastã cu suprastructura în consolã. Asta pentru a împãca si animalele, care, dacã totul va fi construit conform planului, nu prea ar mai avea de suferit.
Început în 1999, drumul ce trece prin Valea Jiului si denumit Drumul lui Bãsescu, pentru cã fostul presedinte al României era atunci ministrul Transporturilor, are nevoie din nou de bani. Suma ar fi urmat sã fie prinsã în bugetul care a fost adoptat în decembrie 2017.
Monika BACIU
Pe aceeași temă:
Drumul spre Herculane, rămâne o necunoscută pentru Ministerul Transporturilor