CJ Hunedoara, parteneriat cu organizatorii UNTOLD. Consiliul Județean Hunedoara a încheiat în anul trecut mai multe protocoale pentru promovarea turismului. Printre acestea se numără și protocolul de colaborare cu organizatorii celui mai mare festival din țară. Astfel, sute de mii de persoane care au participat la festivalul de la UNTOLD și NEVERSEA au aflat și de existența cetăților dacice din județul Hunedoara. Afișe cu Sarmisegetusa Regia au fost expuse în locațiile în care s-au desfășurat cele două mari festivaluri.
“În cursul anului 2018 au fost de asemenea încheiate 3 noi protocoale de colaborare, printre care trebuie amintit cel încheiat cu organizatorii festivalului UNTOLD. încheierea în anul 2018 a unui protocol de colaborarea cu organizatorii festivalului UNTOLD și NEVERSEA situl arheologic (Sarmisegetusa Regia – n.r.) fiind promovat pe tot parcursul desfășurării acestor 2 evenimente muzicale”, arată un raport al CJH.
În ceea ce privește cetățile de la Sarmisegetusa Regia, acestea au fost vizitate de zeci de mii de turiști.
“În anul 2016 au fost un număr de 60.900 de vizitatori, iar încasările s-au ridicat la suma de 243.000 lei venituri din vânzarea biletelor; în anul 2017 au fost un număr de 70.829 de vizitatori, iar încasările s-au ridicat la suma de 677.924 lei (din care 556.113 lei venituri din vânzarea biletelor la care se adaugă suma de 121.811 lei venituri din vânzarea materialelor de popularizare), rezultand astfel o creștere a numărului de vizitatori ai sitului Sarmizegetusa Regia-Gradistea de Munte de 11,65% raportat la anul 2016, respectiv o creștere a veniturilor de 278,98% raportat la anul 2016; în anul 2018 au fost un număr de 64.651 de vizitatori, iar încasările s-au ridicat la suma de 776.517 lei (din care 604.989 lei venituri din vânzarea biletelor la care se adaugă suma de 171.528 lei venituri din vânzarea materialelor de popularizare), cu toate că în perioada 20 ianuarie 2018- 19 februarie 2018 situl arheologic a fost închis pentru extragerea celor 79 de arbori care puneau în pericol atât monumentul cât și integritatea vizitatorilor iar la sfârșitul lunii iulie-începutul lunii august 2018 vizitarea sitului arheologic realizâdu-se destul de anevoies din cauza ploilor abundente și a alunecărilor de teren din zonă”, mai arată CJH.
Publicitatea permanentă şi constantă a fost unul din dezideratele politicii de promovare și punere în valoare, instituţia județeană punând un deosebit accent pe activitatea de publicitate deoarece aceasta reflectă modul cum este perceput monumentul istoric Sarmizegetusa Regia de către comunitatea locală sau de turişti.
Monika BACIU