Când va ajunge gara din Petroșani la nivelul secolului XXI?

Gara din Petroșani a rămas încremenită în timp. Fostul consilier local, Viorel Pascu, se luptă de ani de zile cu cei de la CFR. În data de 24 martie Tribunalul Timiş va da o soluţie la apelul formulat de fostul consilier local al municipiului Petroşani, Viorel Pascu, faţă de decizia Judecătoriei Timişoara care i-a respins acţiunea împotriva CFR prin Sucursala Regională CF Timişoara.

“Dupa aproape 2 ani, am ajuns in faza in care Curtea decide asupra inceperii procesului la Judecatoria Timis, pentru ca Regionala CFR Timisoara sa aduca Gara Petrosani, la un standard de civilizatie europeana minimala. Domnul avocat TOMESCU DANIEL, care ma sprijina in acest demers, voluntar si fara a solicita comisioane, a avut o pledoarie eztraordinara in fata Curtii de Apel. RESPECT! Chiar daca perceptia comunitatii Vaii Jiului asupra acestui demers care m-a costat pana acum peste 1300 lei, de a lupta voluntar, pentru ca “poarta” de intrare in aceasta Vale, sa fie una demna de mirificul si frumusetea zonei, este una infima, nu m-am descurajat. Traiesc pentru aceasta Vale, la fel ca si cei din grupul select al acesteia, carora le spun din nou: RESPECT!”,  spune fostul consilier local Viorel Pascu.

Viorel Pascu a reclamant că nu există toalete în gara, iar căldura din sala de așteptare este un lux. În anul 2015, ANPC a amendat Compania Naţională de Căi Ferate, Regionala Timişoara, pentru starea gării din Petroşani. Aflată într-o avansată stare de degradare, Staţia CFR Petroşani ar avea nevoie de un program urgent de reabilitare, însă nimeni de la nivel de decizie nu pare interesat să finanţeze o astfel de lucrare. Prin 2013 Ministerul Transporturilor a anunţat că nu sunt bani.

O intenție de reabilitare a gării a existat în trecut, dar nu s-a finalizat. A fost făcută o infuzie serioasă de bani în dotarea clădirii aflate în ruină cu geamuri și uși de tip termopan, dar mai apoi nu s-au mai găsit fonduri și pentru finalizarea investiției.În cele din urmă, CFR Călători a decis să renunțe la a mai funcționa în clădirea fostei stații, care a fost încuiată. La începutul anului 2011 se anunța că gară va intră în reparații, dar proiectul a fost amânat, pe motiv că este mai costisitor decât se credea inițial.

Monika BACIU

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.