.Index Actualitate

Green Line, scump pe linia ferată

02-Adrian-DavidGreen Line Valea Jiului, constitor pe calea ferată. Edilii locali din Valea Jiului au venit cu propunerea ca noul sistem de transport în comun care ar urma să fie implementat începând cu anul 2020 să fie realizat pe calea ferată având în vedere faptul că zona dispune de infrastructură. Oficialii judeţeni care au demarat acest program sunt de părere că această opinie poate fi luată în calcul, însă implementarea ei poate fi extrem de costisitoare.

 

“Vorbim de foarte mulţi bani, însă vorbim de foarte mulţi bani europeni. Acest tip de proiect este finanţat în proporţie de 98% de către Uniunea Europeană. Noi vorbim de un efort al Consiliului Judeţean Hunedoara conjugat cu primăriile de maxim un milion de lei. Salut orice iniţiativă pentru folosirea transportului pe calea ferată, trebuie optimizat transportul pe cale ferată, însă dacă vorbim de costuri, transportul rutier este mai puţin costisitor decâ’t transportul pe calea ferată. Investiţiile la care ne referim sunt undeva la 1% faţă de cât ar trebui să investim pentru optimizarea transportului pe calea ferată. Vorbim de modernizarea staţiilor, a gărilor, a haltelor, trebuie un amplu program pentru această modernizare”, a declarat Adrian David, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.

 

Noile mijloace de transport în comun care vor tranzita Valea Jiului peste 5 ani vor fi dotate cu baterii, astfel încât să se elimine total noxele.

 

“Programul Green Line pentru care noi încercăm să obţinem o finanţare pentru modernizarea transportului în comun în judeţul Hunedoara este şi rămâne o prioritate pentru conducerea CJH. Am avut o serie de discuţii cu primarii cu care noi suntem în asociere. Toată lumea din Valea Jiului este interesată ca acest program să fie pus în practică cât mai curând. În acest moment suntem în stadiul în care avem studiile de fezabilitate pregătite pentru proiectul nostru şi urmează să stabilim împreună cu primarii să vedem exact ce formulă vom aplica după ce vom obţine finanţarea. E vorba despre autobuze cu baterii care vor înlocui în jurul anului 2020 microbuzele pe care le avem astăzi în funcţiune, autobuze cu baterii de autonomie de 200 de kilometri care vor exercita funcţia de transport în comun de la Petrila până la Uricani. Va fi un sistem modern de ticketing, de cumpărare a tichetelor accesibil tuturor categoriilor de persoane. Sunt extrem de uşor de utilizat şi nu va exista niciun fel de fraudă”, a mai precizat sursa citată.

 

Noul sistem de transport în comun ar urma să lege toate localităţile Văii Jiului, iar preţurile biletelor să fie accesibile pentru toate buzunarele. Rămâne însă de văzut ce schimbări vor surveni până în anul 2020 atunci când se doreşte a fi funcţional acest sistem.

 

Monika BACIU

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.