Rezerve vizavi de linia verde din Valea Jiului. În Valea Jiului se doreşte a se implementa un green-line pentru transportul în comun pe ruta Petrila-Uricnai. De-a lungul anilor au fost efectuate mai multe studii de fezabilitate, iar acum totul este aruncat în aer.
“Inițial s-a început cu o linie de troleibus. Au fost două studii de fezabilitate în Valea 12 Jiului, pentru două rute diferite. La un moment dat s-a trecut la autobus electric și atunci este nevoie de comasarea celor două studii. La autobusul electric nu mai poți să dai vina pe obstacole, ca la troleibus, și că nu pot să subtraversezi cu liniile un astfel de obstacol. Să sperăm că pe noul program operațional acest investiții vor putea fi finanțate. Deocamdată – și aici am o rezervă – în România autobuse electrice nu există. Sunt ceva experimente la nivelul Brașovului și al Bucureștiului – repet: experimente! – și atunci îmi mențin rezerva asupra acestui mod de transport. Asta pe de o parte. Pe de cealaltă, planul de mobilitate ar fi extrem de important și de acolo trebuie să generăm studiul de fezabilitate. Dar e într-o fază înaintată, programul operațional bate la ușă și le vom analiza responsabil în acest fel. Insă două studii de fezabilitate nu mai puteau să rămână vizavi de circulația din Valea Jiului între cele două extremități: Petrila și Uricani”, spune Dorin Gligor, preşedinte interimar al CJH.
Consilierii judeţeni au păreri împărţite vizavi de acest proiect al cărui viitor este încă incert.
“Consider că în momentul de față, întrucât nu avem prea mulți bani la consiliul județean, ar trebui să ne oprim și să nu mai cheltuim bani pentru aceste documentații. De aceea aș vrea să se consemneze în procesul verbal că eu voi vota împotriva acestui proiect de hotărâre doar în ce privește această documentație. Iar pentru viitor, pentru a debloca această situație, aș propune să inițiați întâlniri cu autoritățile locale, pentru a vedea cum ieșim din acest blocaj, pentru că nu are rost să cheltuim bani pentru vise care nu se pot îndeplini”, a precizat Ioan Dumitru Ştaier, consilier judeţean.
Conform proiectelor iniţiale, transportul în comun pe traseele „Green Line” ar urma să se desfăşoare la tarife care acoperă doar costurile de funcţionare.
Monika BACIU