Primăria Petroșani renunță la birocrație. Municipalitatea de la Petroșani urmează să implementeze un proiect cu finanțare europeană. Este un proiect a cărui valoare este de 1.237.500 lei și prevede furnizarea de „Echipamente și portal servicii către cetațeni” în cadrul proiectului ePAS-eficientizarea Procedurilor Administrative prin Simplificare la Primăria Municipiului Petroșani, finanțat în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă. În conformitate cu planul de achiziții al proiectului, se impune achiziția de echipamente și portal servicii către cetățeni.
“Proiectul propune o intervenție integrată și complementară demersurilor curente la nivelul instituției, pentru a consolida capacitatea administrativă a Municipiului Petroșani și a îmbunatăți serviciile oferite cetățenilor, prin preluarea și soluționarea online a solicitărilor acestora, transpunând în practică măsurile derivate din Strategia pentru Consolidarea Administrației Publice 2014 – 2020 și Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, în corelație cu Strategia națională privind Agenda Digitală pentru România 2020. (…)De rezultatele proiectului vor beneficia toți locuitorii Municipiului Petroșani, instituțiile, companiile și organizațiile care funcționeaza în Municipiul Petrosani, precum și persoanele care își desfasoară temporar activitatea în Municipiul Petroșani sau tranzitează orașul (studenți, oameni de afaceri, comercianți, artiști,turiști)”, arată documentația.
Informatizarea administrației publice reprezintă o condiție primordială dezvoltării economice și sociale la nivelul întregii societății. Promovarea și implementarea tehnologiilor informatice la nivelul instituțiilor publice va alinia economia națională la standardele internaționale. Promovarea unui tip modern de administrație, bazat pe tehnică și cunoaștere, va avea rezultate importante la nivelul întregii societăți, va schimba mentalități și va modela un alt fel de cultură organizațională. Implementarea unor măsuri de planificare strategică și bugetară bazate pe priorități rezultate în urma consultării publice aduce o coerență mult mai mare a intervențiilor publice și conduce la promovarea unui sistem profesionist de ierarhizare a politicilor locale, pe baza unor criterii și indicatori obiectivi. În ceea ce privește procesul intern de gestiune a fluxului de activități și documente, acesta este desfășurat preponderent prin intermediul suportului pe hârtie și mai puțin în mod digital sau online.
“Primăria Municipiului Petroșani nu beneficiază de un sistem digital integrat de comunicare interactivă cu cetățenii pentru preluarea și soluționarea online a solicitărilor acestora și de gestiune digitală a arhivei istorice, ceea ce ar permite accesul rapid la documente din arhivă, eforturi mai mici de documentare și recuperare a informațiilor, scurtând timpul de răspuns la solicitări sau de soluționare a problemelor. Introducerea unui sistem integrat de comunicare online interactivă cu cetățenii și realizarea și gestiunea digitală a arhivei istorice în cadrul Primăriei Municipiului Petroșani sunt esențiale atât pentru eforturile de planificare strategică și bugetară, cât și pentru celelalte sarcini ale adminstrației locale.
Simplificarea procedurilor specifice administrației publice, atât în sensul reducerii barierelor birocratice și a poverilor administrative, cât și în scopul creșterii gradului de transparență și al îmbunătățirii relației cetățenilor cu instituțiile și autoritațile publice reprezintă o condiție sine-qua non a reformării întregului sistem administrativ. Relația cetățenilor cu administrația publică este caracterizată, în general, de proceduri greoaie, fluxuri sinuoase ale documentelor, termene lungi de rezolvare a demersurilor cetățenilor și multitudinea de formulare, adesea redundante. În acest context, sunt necesare soluții performante care să ofere servicii electronice pentru toate categoriile de cetățeni”, mai arată documentația.
Reducerea birocrației și simplificarea procedurilor, atât pentru cetățeni și mediul de afaceri, cât și la nivel inter- și intra-instituțional, sunt de natură să eficientizeze activitatea administrației și să crească gradul de transparență și integritate în prestarea serviciilor, contribuind la creșterea gradului de satisfacție a cetățeanului și la îmbunatățirea imaginii administrației publice. Tehnologia informației și comunicațiilor are un rol esențial, acela de a fundamenta soluția tehnică aferentă preluării, procesării și stocării datelor relevante pentru problemele cetățenilor. Soluția integrată propusă prin prezentul proiect în cadrul Primăriei Municipiului Petroșani, va permite traversarea barierei digitale, care limitează accesul la informație prin folosirea de mijloace restrânse de comunicare, adresând servicii care se încadrează în nivelul cel mai înalt de prioritate conform Planului integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor. Prin prezentul proiect se oferă o alternativă la modul clasic de livrare a serviciilor gestionate de Primăria Municipiului Petroșani, prin preluarea documentelor și datelor în format electronic, urmărindu-se creșterea gamei de servicii electronice oferite, disponibilitate extinsă a acestora, creșterea eficienței în tratarea solicitărilor.