La nivel de promisiuni, barajul de la Valea de Peşti ar trebui să intre în reabilitare în acest an. Pentru încă doi ani, barajul deţine autorizaţie de siguranţă, însă cu anumite condiţii. Pentru o funcţionare optimă ar trebui realizate investiţii de ordinul milioanelor de euro.
“Avem promisiuni, noi am prins în programul nostrum de gospodărire a apelor aceste investiţii în jur de 30 de miliarde pentru schimbarea vanelor de la Valea de Peşti, vane care au peste 40 de ani şi au ceva probleme de exploatare. Să sperăm că în acest an le vom înlocui, acest lucru presupune golirea lacului şi implicit şi alte lucrări anexe”, a declarat Sorin Corici, şef SH Apele Române.
Barajul are o vechime de peste 40 de ani, iar până acum acesta nu a avut parte de lucrări de modernizare.
“Au peste 40 de ani vechime. În exploatare orice vană de acest fel după 25 de ani trebuia înlocuită. Am făcut mici reparaţii de-a lungul anilor dar anul trecut am avut nişte mici probleme de la nişte scurgeri. De asta am urgentat înlocuirea lor”, a mai subliniat sursa citată.
Barajul a fost construit pe râul Valea de Peşti între anii 1967 – 1973 şi are o înălţime de 56 de metri, ceea ce-l situează pe locul 35 între cele 246 de baraje din România. La Valea de Peşti există un volum de apă de 4,5 milioane metri cubi, lacul întinzându-se pe o suprafaţă de 31 de hectare. Adâncimea maximă este de 53 de metri, lungimea de 2,5 kilometri, fiind situat la o altitudine de 830 metri. Din 1973 când a fost dat în folosinţă, barajul nu a fost golit niciodată.
Monika BACIU