De ani de zile încearcă edilii de la Petrila să amenazeje şi să modernizeze drumul naţional 7A. De fiecare dată au obţinut doar promisiuni sau amânări. Inundaţiile din luna iulie au măturat drumul, iar acum se caută soluţiile tehnice pentru reabilitarea tronsonului. În tot acest timp, edilul petrilea, Ilie Păducel, speră ca anul viitor, tronsonul să fie reabilitat în totalitate.
“A fost domnul prefect. Am avut o întâlnire cu domnul prefect, cu reprezentanţii de la Drumurile Naţionale, cu proiectantul, cu reprezentanţii constructorului care lucrează pe drumul naţional 7A şi reprezentanţii Apelor Române. Ne-am deplasat în teritoriu, s-a stabilit fiecare ce are de făcut, eu am prezentat o notă cu probleme domnului prefect, printre care am cerut să se urgenteze eliminarea rupturilor produse de apa Jieţului în data de 29, să se urgenteze şi măcar de la anul să se finanţeze reabilitarea şi modernizarea DN7A că de trei ani nu facem altceva decât corespondenţă scrisă şi telefonică cu Drumurile Naţionale Craiova, să se rezolve inclusiv problema DN 7A în locaţia de la Petrila Sud, unde a fost surparea de teren şi nu în ultimul rând, am cerut celor de la Apele Române şi Drumurile Naţionale să construim un pod peste albia Jieţului unde sunt cel puţin 7 familii izolate şi alte 30 cărora le este atât de necesar acest pod”, a declarat Ilie Păducel, primarul oraşului Petrila.
Şi responsabilii de la Apele Române intervin pentru consolidarea malurilor care au fost rupte în urma inundaţiilor.
“Am discutat cu reprezentanţii de la Apele Române pentru recalibrarea albiei Jieţului, asigurarea cu arocament în zonele în care situaţia o impune, ducem şi noi materiale pentru umplerea golurilor pe zonele afectate de ape, în zona Dobreşti, Popi până la podul de la Popi şi urmărim acest program”, a mai spus sursa citată.
Epopeea drumului
Reprezentantii Departamentului pentru Infrastructurã si Investitii Strãine precizau anul trecut faptul cã vechiul contract pentru reabilitarea acestui tronson a fost sistat.
”În cadrul proiectului de eliminare a efectelor inundatiilor si mãsuri de prevenire a lor, pe DN 7A sunt cuprinse urmãtoarele douã obiective: consolidare si protectie versanti DN 7A, km 63+200 – km 86+601 si consolidare si amenajare DN 7A, km 86+601 – km 105+120. Pentru realizarea obiectivului consolidare si proiectie versanti DN 7A, km 63+200 – km 86+601 a fost semnat contractul de lucrãri nr. 519/10.01.2008,
executant fiind SC Romstrade SRL. Ca urmare a neîndeplinirii obligatiilor asumate prin contract, acesta a fost reziliat în data de 21.12.2012. în momentul rezilierii, procentul de executie al lucrãrilor era de 71%”, se aratã în documentele Departamentului pentru Infrastructurã si Investitii Strãine.
În acest context, reprezentantii Departamentului au fost nevoiti sã reia procedurile de atribuire a contractulu pentru elaborarea serviciilor de întocmire a documentatiilor tehnice, faza de expertizã tehnicã si docuemntatia de avizare a lucrãrilor de interventii. Abia dupã aceastã etapã va fi demaratã procedura de achizitie pentru executia lucrãrilor.
”În ceea ce priveste obiectivul consolidare si amenajare DN 7Am km 86+601 – km 105+120, a fost semnat acordul contractual nr. 891/27.03.2013 având ca obiect executia lucrãrilor si prestãri servicii de proiectare.
În prezent pentru anul 2013 nu sunt alocate fonduri pentru demararea executiei lucrãrilor”, se mai aratã în acelasi document. Obiectivul de investitii este finantat de Banca Europeanã de Investitii prin “Programul de eliminare a efectelor inundatiilor si mãsuri de prevenire a lor”. Lucrãrile de executie incluse în cadrul proiectului sunt dimensionarea sistemului rutier, executie de poduri noi, consolidarea si amenajarea podurilor, scurgerea apelor si lucrãri de consolidare. Dacã ne referim la poduri sau la lucrãri de consolidare a versantilor putem spune cã nu se vede absolut nimic în teritoriu. Unele poduri stau sã pice, iar bolovanii care cad de pe versanti reprezintã un pericol real pentru cei care tranziteazã zona.
Drumul spre Voineasa este unul care se tot reabiliteazã, însã nu se vede nimic concret în teren. De nenumãrate ori s-a discutat despre acest aspect, însã totul pare a fi ca telefonul fãrã fir. Dacã e sã istorisim putin despre acest tronson putem spune cã a trecut din administrarea celor de la Drumuri Nationale Craiova la cei de la Timisoara si invers.
Totul se învârte într-un cerc, iar rezolvarea reprezintã de fapt stagnarea proiectului.
Monika BACIU