Cristian Resmeriță, senator PSD, crede încă în turism ca alternativă la minerit. Deși proiectele de dezvoltare turistică din Valea Jiului stagnează, senatorul PSD încă speră că turismul poate salva Valea Jiului de la declinul economic cu care se confruntă în ultimii ani. Resmeriță vrea să afle care este viziunea premierului Sorin Grindeanu în legătură cu drumul spre Herculane.
“Pentru Valea Jiului o zonă monoindustrială, care în ultimii ani a cunoscut un real regres economic datorită restrângerii activității d eminerit începând cu anul 1997 șI restructurărilor masive de personal, turismul reprezintă o alternativă la minerit șI singura modalitate de atragere a banilor din exterior în această zonă. Din aceste considerente, în momentul de față Valea Jiului a cunoscut o dezvoltare din punct de vedere turistic, prin investițiile derulate în stațiunile Straja din Lupeni, Parâng din Petroșani șI Pasul Vâlcan din Vulcan, stațiuni ce aparțin județului Hunedoara. Dar dezvoltarea turismului este strâns legată de infrastructura rutieră șI menționez faptul că accesul în Valea Jiului din partea sudică se poate face doar prin Defileul Jiului, drum aflat de mai mulțI ani în reabilitare, lucrările derulate dând naștere la un val de nemulțumiri pentru cei care tranzitează zona șI un eventual blocaj care ar apărea aici va duce la închiderea Văii Jiului”, arată senatorul PSD, Cristian Resmeriță, în interpelarea adresată premierului Sorin Grindeanu.
Construcția DN 66A, soșeaua ce leagă Câmpul lui Neag de Herculane a început în anul 1999. Asfaltul a ajuns până în zona denumită Câmpușel, la km 47+700 șI străbate două parcuri naționale.
“Menționez că finalizarea DN 66A ar avea efecte benefice asupra dezvoltării Văii Jiului în mod deosebit pentru orașul Uricani, care după închiderea minei Uricani, mină închisă într-un program de închidere până în anul 2018 nu va mai avea niciun agent economic important, care să asigure locuri de muncă pentru locuitorii din zonă șI respectiv resurse economice. Construcția acestui drum reprezintă o poartă de access pre partea de vest a țării, care ar da posibilitatea atragerii investitorilor șI dezvoltarea turismului, turiștii vor fi impresionațI de frumusețea acestor locuri. Având în vedere cele prezentate, vă rog domnule prim-ministru să îmi spune dacă avețI în vedere continuarea finanțării invetsițiilor la DN 66A, pe tronsonul Câmpu lui Neag – Herculane în acest an șI vă solicită, să luațI toate măsurile care se impugn, ca acest drum să fie finalizat în cel mai scurt timp, având în vedere că această nouă cale de acces ar asigura o deschidere a Văii Jiului către partea de vest a țării șI ar avea o contribuție determinantă la dezvoltarea economică durabilă a zonei, grav afectată de închiderea unităților miniere”, mai arată senatorul Cristian Resmeriță.
Lucrări începute în 1999, neterminate nici în prezent. Aşa se prezintă situaţia drumului care ar trebui să facă legătura dintre Valea Jiului şi Herculane. Aceasta a fost prima investiţie majoră demarată în Valea Jiului după anii comunismului şi a rămas la stadiul de incertitudine. Fie nu au existat fonduri, fie s-au opus ecologiştii, iar drumul este tot nefăcut. De-a lungul timpului lucrările la acest tronson de drum au fost întrerupte de mai multe ori. Ultima oară, fiind reluate în 2006 şi sistate în 2008, iar în anul 2012 reprezentanţii Greenpeace au cerut în instanţă anularea avizului de mediu şi orpirea definitivă a lucrărilor, solicitând totodată înfiinţarea unei noi categorii de arie naturală protejată cu nivel de protecţie strictă “peisaj forestier intact. DN 66A, cunoscut drept ‘Drumul lui Băsescu’, care face legătura între Băile Herculane și localitatea Uricani, are o istorie în spate. De aproape 20 de ani se încearcă realizarea legăturii între Valea Jiului şi Herculane. În anul 1999 drumul forestier a fost încadrat în categoria drumurilor naţionale. Pe vremea când Traian Băsescu era ministrul Transporturilor au început lucrările. Au fost construiți circa 20 de kilometri, din Uricani până în Câmpușel.
Monika BACIU