Parada maşinilor de epocă a deschis sezonul de primăvară. În weekendul trecut, la Petroşani pasionaţii de autoturisme şi-au dat din nou întâlnire, pentru a cincea oară. Aici a avut loc parada maşinilor de epocă, zeci de exponate fiind expuse publicului, asta deşi vremea nu a prea ţinut cu organizatorii.
“Începem noul sezon de prezentare a maşinilor de epocă şi în cadrul aceste expoziţii am venit cu două maşini, un Fiat 850 şi un Opel Kadet Coupe, exemplar care este făcut pentru stradă, dar acest tip de maşină a fost făcut şi pentru raliu. Echipamentul am încercat să fie de raliu, cască. Această maşină nu a participat la curse pentru că e o maşină cu kmotorul cel mai mic. E un motor de 1200 de cmc. Datorită taxelor în România nu s-au păstrat maşini cu motoare mari, dar exact acelaşi tip de maşină cu motorizare de 2000-2600cmc a participat la diverse raliuri”, a declarat Nicolae Gherghin, unul dintre organizatori.
Unii sunt fideli mărcii. Pe principiul este Mercedes şi restul se ghidează şi proprietarul unui autoturism fabricaţie nemţească. Maşina fabricată în anii ’70 circulă falnică pe drumurile patriei în fiecare zi, iar proprietarul ei nici nu se gândeşte să o vândă vreodată. Vrea să o lase moştenire copiilor săi.
“Am venit cu un Mercedes 115, bot de cal, fabricaţie 1976, maşina este într-o stare impecabilă, este uşor de întreţinut, cu un consum de 7%. O folosesc în fiecare zi, nu m-a lăsat niciodată în drum, piese se mai găsesc la ea. Piesele sunt foarte rezistente. Pe a mea nu există improvizaţii. Corespunde din orice punct de vedere. Sunt foarte fidel mărcii şi pentru mine Mercedesul rămâne Mercedes. Nu mi-aş cumpăra o altă maşină. Am avut trei Mercedesuri, pe asta am avut anul trecut o ofertă de 7000 de euro şi nu am dat-o. Va rămâne pentru moştenitori şi ei să facă cu ea ce vor”, spune Gyorgy Kis, proprietarul unui Mercedes 115.
Robert Rapcea este un tânăr care a fost cucerit de o Dacie. Pasiunea pentru această maşină i-a fost insuflată chiar din primele clipe de viaţă. Cum a contactat acest microb pentru autoturismele vechi ne spune chiar tânărul.
“Este o Dacie 1300 din 1970. Am achiziţionat-o în 2012, maşina a stat vreo 12-13 ani nefolosită, de aceea are numere roşii pentru că înainte a avut numere comuniste. Este din primele 3000 de maşini produse la Mioveni. De mic am această pasiune şi am cumpărat maşina pentru că eu când m-am născut am fost dus acasă cu o Dacie Break. De acolo a pornit microbul. Eu în trei ani am făcut maşina şi am investit în jur de 1500-2000 de euro, fără preţul maşinii”, a spus Robert Rapcea, proprietarul unei Dacii 1300.
La parada maşinilor de epocă a fost expusă şi o maşină care a aparţinut fostei Securităţi. Aceasta aparţine comandatului Poliţiei oraşului Petrila, Ovidiu Zaharie.
“Este a cincea ediţie, este Retroparada Primăverii care se dsfăşoară sub egida Retromobil Club România. Acum simultan în 17 oraşe din ţară se desfăşoară acest eveniment. Acest eveniment marchează începutul manifestărilor Retromobil. Am adus mai multe maşini, sunt prieteni veniţi de la Deva, Simeria care sunt iubitori de maşini clasice. Sunt şi noutăţi. Am adus o Volga care făcut parte din flotila fostei Securităţi, din Ministerul Afacerilor Interne din timpul regimului comunist”, a declarat Ovidiu Zaharie, organizator.
Parada retromobil a primăverii a avut loc, sâmbătă, în 17 localităţi din ţară. Astfel, municipiul Petroşani a intrat în râdnul marilor oraşe unde sunt organizate astfel de evenimente dedicate pasionaţilor de maşini clasice. O altă ediţie a paradei maşinilor de epocă va avea loc în toamnă.
Monika BACIU