ANPC a amendat Compania Naţională de Căi Ferate, Regionala Timişoara, pentru starea gării din Petroşani. Autorităţile locale de la Petroşani, consilierii locali, dar şi cetăţenii au ridicat de nenumărate ori problema gării din localitate care se află într-o stare deplorabilă. După sesizări făcute la Protecţia Consumatorului Regionala CFR Timişoara a primit amendă.
“De la Guvernul României – Autoritatea Naţională pentru protecţia consumatorilor am primit un răspuns pe care doresc să vi-l aduc la cunoştinţă şi dumneavoastră. „Urmare a petiţiei dumneavoastră înregistrată, vă comunicăm următoarele : reclamaţia dumneavoastră este întemeiată, Compania Naţională de Căi Ferate CFR Bucureşti – Sucursala Timişoara a fost sancţionată cu amendă contravenţională. Operatorul economic reclamat de dumneavoastră va rămâne în atententa supraveghere a noastră şi nu vom tolera nici o abatere de la prevederile legale”, spune consilierul local Viorel Pascu, care a şi trimis o solicitare Ministerului Transporturilor pentru a atrage atenţia asupra situaţiei gării din Petroşani.
Amplasată în Cartierul Colonie al Municipiului Petroşani, declarat “zonă istorică urbană”, Gara Petroşani a suferit an de an degradări, cunoscute de conducerile Ministerului Transportului şi Regionalei CF Timişoara la care este afiliată, degradări pe care cetăţeanul acestui mileniu nu le mai poate trăi şi duce. După 10 ani de memorii, Gara din municipiul Petroşani, poarta de intrare în oraşul declarat staţiune de interes naţional, rămâne tot o ruină. Responsabilii CFR sau ai Ministerului Trasporturilor nu se mai obosesc nici măcar să răspundă la adresele oficialilor din adminsitraţia publică locală.
Aflată într-o avansată stare de degradare, Staţia CFR Petroşani ar avea nevoie de un program urgent de reabilitare, însă nimeni de la nivel de decizie nu pare interesat să finanţeze o astfel de lucrare. Prin 2013 Ministerul Transporturilor a anunţat că nu sunt bani.
O intenție de reabilitare a gării a existat în trecut, dar nu s-a finalizat. A fost făcută o infuzie serioasă de bani în dotarea clădirii aflate în ruină cu geamuri și uși de tip termopan, dar mai apoi nu s-au mai găsit fonduri și pentru finalizarea investiției.În cele din urmă, CFR Călători a decis să renunțe la a mai funcționa în clădirea fostei stații, care a fost încuiată. La începutul anului 2011 se anunța că gară va intră în reparații, dar proiectul a fost amânat, pe motiv că este mai costisitor decât se credea inițial.
Monika BACIU