17Staţiune montană de interes naţional, drum de interes comunal. Drumul careduce spre staţiunea montană Parâng arată ca după război. Ani la rând s-aîncercat să se găsească bani pentru acest tronson, însă nici până acum nu s-areuşit acest lucru. S-au efectuate studii de fezabilitate, urma să fie demaratălicitaţia pentru stabilirea constructorului, dar nimic nu s-a întâmplat. OficialiiConsiliului Judeţean Hunedoara susţin că reabilitarea acestui drum estecostisitoare. Nu mai puţin de un milion de euro ar costa un kilometru.
“Urmează ca, anul viitor, din economiile pe care le vom face şi din alocărilebugetare să ne apucăm şi de drumul spre Parâng, care e un drum destul decostisitor, respectiv peste un million de euro kilometru”, spunea în urmă cuaproape o lună de zile, Adrian David, preşedintele CJH. Modernizarea drumului spre Parâng ar putea aduce o creştere a fluxului deturişti în Parâng, având în vedere că, în prezent, accesul în staţiune se facedoar cu ajutorul instalaţiilor de transport pe cablu.Consiliul Judeţean Hunedoara are în administrare drumurile care faclegăturile cu staţiunile montane. În Valea Jiului sunt trei astfel de căi deacces, iar întreţinerea şi reabilitarea lor costă sute de mii de lei.
Bani fără rost
În decursul anilor, instituţia judeţeană a investit sume importante de bani înstudiile de fezabilitate. În anul 2010, instituţia judeţeană a semnat contractulde Covoare bituminoase pe DJ 709F: Slătinioara-Cabana Rusu-MasivulParâng, km 1+300-2+400. acesta a avut o valoare de 263.883,11 lei şi a fostcâştigată de ZONA D. un an mai târziu, aceeaşi firmă a mai încasat369.576,89 de lei pentru contractul Covor bituminos pe DJ 709F: Slătinioara(DN7A) – Cabana Rusu – Masivul Parâng, km 5+000-6+600Astfel, conform documentelor de la Consiliul Judeţean Hunedoara, pentrucele trei staţiuni montane din Valea Jiului în perioada 2008-2013 s-a alocatsuma de 15.896.189,39 de lei.
Monika BACIU